Kun saapuu Karatalolle ennen jumppaa , kuuluu jo eteisessä vilkas keskustelu. Tänään mietitään mistä niitä Hula-Hula vanteita saa ostaa ja mistä löytää lapsenlapsille sellaiset vedenpitävät talvikengät.

Nämä seniorit ovat käyneet jo pitkään Karatalolla jumppaamassa, tapaamassa ystäviään sekä nauttimassa yksinkertaisesti liikunnan ilosta. Muutama ihana rouva tunnusti tunteneensa toisensa jo ala-aste ajoista lähtien. Miehiäkin mukaan on tullut yllättävän kivasti ja koska suurin osa liikkeistä on lihaskuntoliikkeitä, he loistavatkin harjoituksissa esim kyykkysarjat.

Senioreille suunnatuissa jumpissa tärkeintä on pitää kuviot suhteellisen yksinkertaisina koreografisesti , ettei siitä muodostu suurta kynnystä osallistua. Yleensä käytämme joko keppiä, kuminauhaa tai käsipainoja tuomaan lisävastusta treeniin.

Suurinosa näistä senioreista on varmaan paremmassa kunnossa kun osa työikäisistä istumatyötä tekevistä.

 

Kysymys sinulle: oletko tyytyväinen omaan kuntoosi, energiaasi ja kehosi koostumukseen?  Harvapa meistä on.. Mutta mietippä jos nyt peilistä katsoo huonoryhtinen, väsynyt, hieman ylipainoinen keski-ikäinen, mikähän tilanne on sitten 20 vuotta myöhemmin?

Nyt on oikea aika! 

Juuri nyt on se oikea aika pysyvälle elämänmuutokselle. Kyseessä on ehkä parkkeeraaminen vähän kaukaisemmalle parkkipaikalle pari kertaa viikossa, ehkä 10 min keppijumppa kotona töiden jälkeen, ehkä terveellisen välipalan lisääminen ruokavalioon, ehkä 30 min enemmän unta tai vaikka kaikki nämä ja enemmän.

Jos tarvitset apua, tukea ja vahvaa kannustusta muutos matkallesi kohti hyvää kuntoa ja energistä oloa –

Ota ihmeessä yhteyttä!

 

Kuvassa Seniorijumppalaisia Omnian seniori jumpista – julkaistu osallistujien luvalla

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *